Kobiecy fitness: czy można biegać na czczo?

Szacuje się, że poranne bieganie i w ogóle sport uprawiany przed zjedzeniem śniadania, ma zbawienny wpływ na sylwetkę. Powód? Po nocy organizm nastawiony jest na spalanie tłuszczu. Głównie dlatego, że zapas cukru jest wówczas bardzo niski.

Dodatkowo, rankiem łatwiej jest zrzucić zbędne kilogramy. Związane jest to bezpośrednio z porannym metabolizmem, który jest znacznie sprawniejszy niż wieczorny. Podobno im bliżej nocy, tym mniej wydajne spalanie tłuszczu.

Jakby tego było mało, poranne bieganie pomaga w pełni się obudzić, orzeźwia organizm oraz dodaje energii na cały dzień. Świadomość, że zrobiło się coś pożytecznego tuż po wstaniu i nie trzeba będzie robić tego później, napawa optymizmem i pozwala lepiej przeżyć dzień.

Zresztą nie od dziś wiadomo, że nie tylko bieganie, ale w ogóle każdy ruch powoduje wzmożone wydzielanie endorfin czyli hormonu szczęścia.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce cookies.