Jak zdrowy tryb życia wpływa na poprawienie kondycji organizmu

Każdy powinien dostosować formę aktywności fizycznej do swoich możliwości. Niektórym wystarczy codzienny półgodzinny spacer lub lekki trucht, aby utrzymać swoją kondycję na dobrym poziomie.

Ruch i dieta to recepta naturalna na obniżenie cholesterolu!

Ruch jeszcze nikomu nie zaszkodził. Oczywiście musi być dostosowany do wieku i predyspozycji danej osoby. Nie można przeciążać organizmu, ćwiczyć ponad siły i nie zwracać uwagi na konsekwencje. Każdy powinien wiedzieć, ile czasu może poświęcić na wzmożony wysiłek i jakie ma mieć on natężenie. Sport to świetne remedium na obniżenie cholesterolu, dlatego osoby borykające się z tym problemem, powinny systematycznie ćwiczyć. Wystarczy zakupić matę do ćwiczeń i piłkę, aby wykonać świetny trening cardio. Można też dodać stepper i skakankę oraz inne przyrządy, które nie zajmą wiele miejsca nawet w najmniejszym pomieszczeniu. Trening nie tylko wpływa na obniżenie cholesterolu, ale też poprawia wydolność organizmu, wzmacnia odporność i usprawnia przepływ krwi.

Dobra dieta to uzupełnienie planu treningowego!

Bez diety można zapomnieć o dobrych efektach ćwiczeń. Trzeba do swojego jadłospisu włączyć więcej warzyw i owoców, które są pełne witamin, minerałów i błonnika. Dzięki takim składnikom organizm nabiera odporności, skóra wolniej się starzeje, a flora bakteryjna w jelitach działa prawidłowo. Zwróć szczególną uwagę na dobre tłuszcze omega 3, które znajdują się m.in. w tłustych rybach, nasionach chia, awokado czy orzeszkach. Dieta bogata w wielonienasycone tłuszcze to nie tylko dobry program na obniżenie cholesterolu. Wpływa też obniżenie ciśnienia tętniczego i zmniejszenie ryzyka chorób serca. Dzięki tym tłuszczom można też zmniejszyć stany zapalne występujące w organizmie. Warto pamiętać również o tym, że dobra dieta, to nie ciągła głodówka. W menu każdego dnia nie może zabraknąć dobrego źródła białka (np. chudego sera, jogurtów, jaj) czy dobrych węglowodanów (pieczywo pełnoziarniste, owsianka, kasze, rośliny strączkowe).

Detoks, probiotyki prebiotyki!

Każda dieta musi być poprzedzona solidnym detoksem. Konieczne trzeba więc oczyścić organizm ze złych produktów przemiany materii i innych toksyn. Co należy robić? Wystarczy pić dużo wody i innych płynów (np. zdrowych soków, ziołowych herbatek) i jeść dużo owoców oraz warzyw. Bardzo ważny podczas detoksu jest błonnik, który pochłania toksyny i zapobiega ich wchłanianiu przez organizm. Wzmacnia również mięśnie i pobudza trawienie. Do pracy pobudza jelita także cytryna z wodą, wypita najlepiej na czczo. Wspiera proces detoksykacji organizmu. Inne produkty wspierające odtruwanie organizmu to buraki, zielona herbata, kasza jaglana, zioła (szczególnie skrzyp polny, mniszek lekarski, fiołek trójbarwny czy brzoza).

Niezbędne do utrzymania zdrowego układu pokarmowego, a szczególnie jelit, są probiotyki. Znajdują się w fermentowanych produktach, takich jak kiszonki, oraz w naturalnych jogurtach, kefirach, maślankach czy płatkach owsianych i bananach (te dwa ostatnie produkty zawierają prebiotyczne węglowodany).

Oprócz ww. wskazówek należy unikać używek i stresu, Dobry, sen i relaks to konieczne dopełnienie planu żywieniowego i treningowego. Zdrowy tryb życia wesprze organizm i umocni psychikę. Poświęcony czas na ćwiczenia czy inną formę troski o zdrowie będą na pewno w przyszłości procentować.

Next Post

Jak żyć z alergią, aby była mniej dokuczliwa?

wt Maj 26 , 2020
Każdy powinien dostosować formę aktywności fizycznej do swoich możliwości. Niektórym wystarczy codzienny półgodzinny spacer lub lekki trucht, aby utrzymać swoją kondycję na dobrym poziomie. Ruch i dieta to recepta naturalna na obniżenie cholesterolu! Ruch jeszcze nikomu nie zaszkodził. Oczywiście musi być dostosowany do wieku i predyspozycji danej osoby. Nie można […]