Obudź swoje jelita

Leniwe jelita najczęściej są skutkiem naszych zaniedbań. Wynikają ze złej diety i braku ruchu. Tempo życia w obecnych czasach nie sprzyjają zdrowiu układu trawiennego. Na szczęście poradzenie sobie z problemem nie wymaga skomplikowanego leczenia i zależy głównie od nas i naszej… Konsekwencji.

Ruszaj się!

Im więcej aktywności fizycznej tym lepiej. Ruch to taki mikromasaż dla Twoich narządów wewnętrznych. Wzmocnianie mięśni brzucha wpłynie korzystnie nie tylko na sylwetkę, ale pracujące mięśnie będą pośrednio poruszać m.in. jelitami. Mocne mięśnie w obrębie odcinak lędźwiowego są też solidną podporą na mieszczących się tam narządów, dzięki czemu ich praca jest bardziej regularna.

Pij wodę!

Z badań wynika, że jelita potrzebują aż 10 litrów wody. Nie oznacza, to że musisz pić aż tyle. Jelita mają możliwość „pożyczenia” wody od innych komórek organizmu, którą potem mogą im oddać. Ale żeby zaciągać długi, trzeba mieć u kogo. Odwodniony organizm nie będzie miał jak zapewnić wystarczającej ilości tej podstawowej dla życia substancji.

Jedz błonnik!

Błonnik zwiększa objętość kału, dzięki czemu dużo łatwiej pozbyć się go z organizmu. Codziennie w Twoim menu powinny znaleźć się świeże owoce i warzywa. Źródłem błonnika będą też produkty pełnoziarniste, czy tak popularne i łatwe w przygotowaniu płatki owsiane.

Regularnie odwiedzaj toaletę

Dobrze pracujące jelita przynajmniej raz dziennie powinny dać Ci sygnał o potrzebie wypróżnienia. Idealnie by było gdyby ten moment następował około 60 minut po wstaniu. Jeżeli odczuwasz potrzebę, ale masz zwyczaj śpieszenia się od rana, spróbuj to zmienić. Zarezerwowanie w planie poranka czasu na oczyszczenie Twoich jelit nie jest przesadą. One tego potrzebują. Gdy mimo Twoich starań treść jelitowa zalega w nich nienaturalnie długo, zaufaj dobrym radom babci. Suszone śliwki i kiszona kapusta u większości pomagają rozwiązać problem.

Dbaj o swoje bakterie!

Bakterie jelitowe mają olbrzymi wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Udowodniono, że niektóre szczepy mogą znacząco wpływać na kondycję psychiczną, czy możliwości regeneracyjne po treningach. Ich nieprzecenione znaczenie dla trawienia możemy zauważyć, bo antybiotykoterapii, która potrafi spustoszyć bakteryjne środowisko jelit. Odbudowę flory bakteryjne możesz wspomóc zażywając preparaty probiotyczne dostępne w aptekach i wprowadzając do diety produkty kiszone i nabił fermentowany.

Laktuloza – pytaj o nią w aptece

Gdy mimo Twoich starań praca jelit pozostawia wiele do życzenia udaj się do apteki. Poza wspomnianymi wcześniej preparatami probiotycznymi znajdziesz tam też produkty wspomagające wypróżnianie. Laktuloza jest dwucukrem, który praktycznie bez zmian przechodzi przez jelito cienkie, do jelita grubego. Tu jest rozkładany dwutlenku węgla i kwasów organicznych. To właśnie dzięki tym kwasom, laktuloza może działać korzystnie dla Ciebie. Powodują one zwiększenie ilości wody, a to z kolei prowadzi do zwiększenia masy kałowej ,którą łatwiej usunąć.

Next Post

Jak dbać o nos niemowlaka?

pt Kwi 17 , 2020
Leniwe jelita najczęściej są skutkiem naszych zaniedbań. Wynikają ze złej diety i braku ruchu. Tempo życia w obecnych czasach nie sprzyjają zdrowiu układu trawiennego. Na szczęście poradzenie sobie z problemem nie wymaga skomplikowanego leczenia i zależy głównie od nas i naszej… Konsekwencji. Ruszaj się! Im więcej aktywności fizycznej tym lepiej. […]