Czy w ciąży można ćwiczyć?

Wiele kobiet obawia się aktywności fizycznej w ciąży. Zdaje się im, że ćwiczenia mogą zagrażać dziecku. Tymczasem, jeśli ciąża jest zdrowa i przebiega prawidłowo nic nie stoi na przeszkodzie, by trenować. Dzięki ćwiczeniom zyskujemy nie tylko lepszą kondycję, ale również lepsze samopoczucie. Ćwiczenia to też doskonałe przygotowanie do ogromnego wysiłku, jakim jest poród.

To, na co należy zwracać uwagę podczas ćwiczeń w ciąży to ich rodzaj. Trening powinien być bowiem dostosowany do etapu ciąży. Bez względu na wiek ciąży, przyszłym mamom nie zaleca się długotrwałych wysiłków ani uciążliwych aktywności. Niewskazane są też zbyt długie podróże oraz bardzo intensywne ćwiczenia sportowe.

Ciężarnym najbardziej sprzyjają umiarkowane sporty uprawiane na świeżym powietrzu. Świetnym rozwiązaniem dla przyszłych mam są spacery, nordic walking oraz rower. Decydując się na rower, pamiętajmy, by szerokim łukiem omijać nierówne, wyboiste tereny, które mogą wywołać niepotrzebne wstrząsy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce cookies.